Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 22 2007, 10:12
Jag kan inte låta bli, när jag läser Vatos Locos kommentar, att tänka på att man villigt bränner några hundra spänn på ett krogbesök eller annat över en helg, men inte kan betala motsvarande summa för en tekniskt stabil tjänst på ett webbhotell, för ett helt år... Då undrar jag vad man har för prioriteringar...
Därmed inte sagt att det inte finns en marknad för en gratistjänst, för det gör det alldeles säkert, som jag sagt tidigare.
|
Nja, nu var det ju inte för egen del som jag skrev detta då jag har hållit på med IT sedan Hedenhös dagar, men tror att de flesta på detta forum har bekanta, släkt m.m. som betraktar en som sin privata IT-support, kan bara relatera till mina föräldrar som hellre ringer mig än till kundservice när breddbandet krånglar, är övertygad om att det är många som kan relatera till detta.
Tror att detta även är vanligt inom webbranschen då det i dagsläget är väldigt många som vill komma igång med olika hemsidor för diverse ändamål men inte vågar ta steget fullt ut, så jag tror inte kostnaden isig för ett vanligt webbhotell är problemet utan att många är rädda för att ta på sig ett för stort åtagande utan vill börja lite soft och prova på och kanske lära sig lite mera grunder innan man tar steget över till ett vanligt webbhotell, där är jag övertygad om att gratis webbhotell har en potensiell kundkrets.
Är övertygad om det finns en väldans massa personer här på forumet som betalar för diverse tjänster som exempelvis träningskort som inte utnyttjas.