Nykomling
|
|
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 15
|
|
Nykomling
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 15
|
Kände att det blev lite rörigt. Men det viktigaste är ju helt enkelt att det står i villkoren på hemsidan att man tar ut påminnelseavgift då har man "lagen" på sin sida.
Dettta med att få ut påminnelseavgifter är ett stort problem får många företag. Att driva ärendet vidare är i och för sig möjligt men dyrt. Du ska ju då skriva ut ett nytt brev och skicka ett nytt krav. Ett alternativ som jag inte rekommenderar men jag vet förekommer är att skicka vidare det obetalda beloppet till inkasso. Då slipper man ju själv kostnaden för det nya brevet, men å andra sidan kan det tyckas vara mycket dålig kundvård.
Något som istället blir allt vanligare hos större företag, är att lägga på påminnelseavgiften vid nästa köps faktura. Alternativt vägra köp tills alla skulder är reglerade.
|