Visa ett inlägg
Oläst 2004-07-29, 00:12 #16
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
qraze qraze är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av festiz
Citat:
Ursprungligen postat av qraze
Ja, det kan jag hålla med om. Men jag talar fortfarande inte om hur "snygg" hemsidan skall vara. Allt jag säger är att för att användarvänligheten för våra besökare skall vara optimal måste det vara enkelt att navigera, etc. I vårt fall är det så i alla fall.
Om vi använder, frames, javascript eller css spelar ingen större roll. Vi kan inte få 100% tillgänglighet mot alla ändå. Vi har valt frames.

Som sagt, alla klarar inte av css eller javascript heller så varför gå över till det istället för frames ?
Sen har ju målgruppen en stor betydelse. Vi har hittills inte haft någon besökare som använt en browser som inte klarar frames.

Som sagt, du tycker inte om frames, det står helt klart. Om det är så att du haft en otäck dröm om dom eller så vet jag ju inte men det har fungerar smärtfritt för oss hittills och då är det ganska dumt att gå över till något annat. Eller ?

Dina nyckelord ? Låter nästan lite väl kaxigt va ?
En fråga först: Är oss synonymt med datorbutiken?
Isåfall måste jag själva säga att ni inte lyckats

Om så inte är fallet så har ni säkert gjort det.

Målgruppen har en väldigt stor betydelse, dock så är min målgrupp och kommer alltid vara alla.
Ett rättesnöre är att om sidan är enkel att använda i links så fungerar den för alla, kanske inte utseendemässigt pixelperfekt, men funktionerna fungerar. Gällande flash, quicktime och liknande är jag även emot dessa då jag nästan börjar spy galla på alla plugins som man måste ha för att kolla på strömmande video som dessutom inte är öppna format som alla kan se. (*host* radioseven *host*)

Att frames går att använda om man konfigurerar dem rätt är sant. Men jag har lite äcklighetskänsla gällande ramar, framförallt när jag kommer in på en sida så känner jag mig oftast inlåst i en box där innehållet ska presenteras. Varför vet jag inte men den känslan får jag.

Jag har själv använt frames väldigt mycket förut, dock så har jag tröttnat på alla nackdelar det medför, jag känner att det är enklare att bara koda en eller par få sidor riktigt bra så är det sedan enklare att expandera den.

Lite kaxig kanske jag var, men faktum är att de sidor jag skapat med dessa tankar i huvet har varit en helt underbar sida att surfa kring på.
Nej. Vi är inte synonymt med datorbutiken.

Jo visst. Kul om sidan fungerar felfritt i links (som för övrigt funkar med frames.) Men sen talar du antagligen för dina "personliga" sidor när du säger att målgruppen är och alltid kommer vara "alla" ?
Jag menar om du jobbar som webbdesigner/driver egen firma och en kund ringer och har sett en snygg hemsida och hänvisar till en sida med flash. Om du då tar fram en sida i ren html så tror jag personligen att kunden kommer bli besviken och det hjälper nog inte att du säger att den funkar i links.

Försöker bara förtydliga lite.

Sådär. Detta får nog vara mina slutord i den här diskussion som jag måste säga har varit på trevlig nivå.
qraze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat