Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-19, 22:53 #71
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Originally posted by hnn@Nov 19 2007, 23:26
Antingen är du inkompetent, analfabet eller rejält korkad.

Om du tror att mobilt bredband ska ersätta fasta nätet, så är du exakt som ovanstående.

Vi har mobilt bredband på jobb. (Telia, Tre och Telenor). Alla 3 operatörerna ryker direkt när vi försöker koppla upp oss mot mer än en kund åt gången via VPN. Vissa gånger kan vi inte ens koppla upp oss överhuvudtaget. Så någon ersättare är och blir det inte.. Utan mer en nödlösning.
Höj nivån på ditt språk. Jag ska inte behöva tolerera obefogade personangrepp från dig.

Jag har skrivit ett avtal där Tre ska tillhandahålla en tjänst mot att jag betalar för den samma. Tjänsten gäller mobilt bredband. Inte mobilt modem. Vad det sedan finns för begränsningar i telenätet är inte relevant.

Jag behöver kunna ladda ner filer, surfa och kanske tom. ansluta till kunder via VPN i tjänsten. Kan jag inte använda mitt bredband såsom det är specificerat i ingånget avtalet eller vad som är gängse standard för bredband, förekommer det antingen ett avtalsbrott eller ett brott mot marknadsföringslagen.

Sorgligt att det är så många som tar vad de får från leverantörer när de blir lurade.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat