Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-18, 10:05 #3
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Håller med Elofsson om att det är viktigt att sätta upp vissa grundstenar för genomförandet ex.

1.Efter flera möten med kunden, ta fram en kravspecifikation samt en funktionslista så att teknikerna/programmerarna har något att gå efter och naturligtvis ett kontrakt om vad ni förväntas leverera, det är väldigt viktigt att upprätta dessa dokument även om det kan ta lite tid.
2. Se till att hålla frekventa avstämninsmöten med kunden samt internt.

Övrigt: Se till att aktivera kunden samt att de bistår med input till ALLA inblandade, av erfarenhet så skall tekniker prata med tekniker etc.
Sedan så tycker jag som gammal tidplanerare att man skall lägga upp en ram för hela projektet i ett verktyg ex. MS Project eller Primavera, det är mycket lättare att kunna följa upp projektet och se kritiska linjer samt att det är bra att ha som grund för kommande projekt.

Utöver detta så är det viktigt att man är pedagogisk och att även lära Agda 60 år att hantera systemet, hemsidan eller vad nu projektet kan avse, tekniker tenderar av egen erfarenhet vara nöjda med att systemet, hemsidan fungerar och tar för givet att alla kan hantera detta eftersom de själva kan.
Tycker att MS är ett bra exempel på detta, nästa alla kan hantera Windows oavsett förkunskaper.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat