Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-18, 04:30 #2
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Ett projekt, oavsett om det är ett webbprojekt eller inte, har några viktiga grundstenar tycker jag. Sen om man följer dessa i projekten beror lite på hur stora projekten är och om man är själv eller om flera personer är involverade. Viktiga delar som jag sällan brukar kunna vara utan är att kund (eller jag själv) tar fram en kravspecifikation över vad som ska göras och hur resultatet ska vara i slutändan. Utifrån denna kravspecifikation kan man sedan sätta upp en tidsplan och bryta ut delmål. Sedan tycker jag också att det under projektets gång är viktigt att ha någon form av referensgrupp som kan lämna feedback och kontrollera så att allt fortlöper i rätt riktning. Är man flera personer i projektet är det ett måste med en specifikation över vem som gör vad. Att också hitta en bra metod för löpande möten och hur frågor ska hanteras inom projektgruppen känns också viktigt innan man kör igång. Det finns hur mycket som helst egentligen. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter men för just webbprojekt kan jag tipsa om Google Groups som kommunikationskanal mellan projektmedlemmarna - http://groups.google.com
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat