|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2003
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Aug 2003
|
Det har blivit grymt många samtal från diverse säljare genom åren men det finns ett som jag aldrig kommer glömma...
Ringer en säljare från en välkänd morgontidning...
Sälj: Hejsan jag skulle vilja erbjuda dig en gratis morgontidning det enda du behöver betala är portot så posten bär ut den.
Jag: Nej tack det är bra jag läser sällan tidningen på morgonen och känner jag lusten så brukar jag rycka en Metro på väg till kontoret.
Sälj: Ja men för tusan Metro är ju bara massa reklam och småartiklar
vi har stora reportage bla bla bla.....
Jag: Tack det är bra alltså!
Sälj: Du kan självklart få tidningen hem om du vill..... jag kan ordna det här nu på direkten.
Jag: Som sagt jag kommer inte läsa någon morgontidning vare sig hemma eller på kontoret!
sälj: Ja men du kan ju spara den och bläddra i den på kvällen?!?`
Jag: Nej tack jag är inte intresserad jag provade i princip samma erbjudande förra året från någon annan och det blev bara massa tidnigar som aldrig blev lästa som man fick bära ut till insamlingen.
Sälj: Ja men det är väl perfekt att få lite motion!
Jag: (kände att det VERKLIGEN) började spåra ur och avslutade samtalet med att Jag är inte intresserad och sedan lade jag bara på.
------------------------------------------------------------------------------------
Säljare som inte ger sig är Pain in the ASS!
Det FRÄCKASTE jag varit med om var en säljare från ett telebolag som ringde
och i vanlig ordning erbjöd mig lägre priser på företagsmobilen och frågade vad jag hade för leverantör.
Tre svarade jag och är nöjd med dom såhärlångt och kommer stanna där!
Säljaren kontrade med att han kunde kontakta 3 och få loss mig därifrån
vilket jag klart och tydligt tackade nej till.
Ok men du får ha en bra dag iallafall önskade säljaren och tackade för sig.
25 minuter senare ringde han upp igen och var på Hugget igen!
"Du jag har precis pratat med 3 och sade att han hade alla papper klara
jag behövde bara säga mitt orgnr i princip så skulle han sköta resten med avtalsbyten mm.
Jag frågade vem som gett han fullmakt att kontakta min nuvarande operatör?
Ingen var svaret MEN han ville verkligen ha oss som kund och bla bla bla.
Så jag klargjorde att NEJ jag kommer inte byta och ge f-n i att kontakta 3 igen!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Funderade i några minuter på att försöka kontakta säljarens chef
men hade lite bättre saker för mig den dagen så jag struntade i det.
|