Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-16, 13:43 #9
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Har varit kund hos Cliche, Crystone, Loopia, Binero, VMI med flera svenska leverantörer. Kan bara säga att Binero är hittils det bästa alternativet, som sagts tidigare i tråden håller jag med om att priserna kunde varit bättre men vad får vad man betalar för och det är inte nödvändigtvis negativt. Jag anser dom vara bättre på grund av bl.a.

* Alltid trevlig support, kompetensen är det heller inget fel på, dock finns en person på företaget som verkar mer "tekniker" än "support", men det kan jag köpa för de korta svarstiderna och kvalificerade svaren. Hos Crystone finns ingen som helst tillmötesgående förmåga; istället för att ta sig tid att läsa igenom ingådda avtal och lösa caset så valde dom att skicka standardsvar på standardsvar och det slutade inte förrän vårt företag fick ta det till Tingsrätten (de fakturerade oss helt fel, sedan inkasso och sedan Fogden, och kunde ha löst det med oss direkt efter första fakturan). Vad gäller den tekniska kompetensen vet jag inte hur kvalificerade dom är, men svaren är som sagt av typ standard och brukar mynna ut i "köp till det här så kanske det funkar". Sorgligt i sanning.

Support/kundtjänst hos Cliche har varit mycket tillmötesgående och hanterat både tekniska problem och avtalsförhandling, dock inte så snabbt. Hos Loopia har jag fått 'relativt' bra svar, men det har alltid tagit minst två-tre dygn.

* Uptime hos både Crystone och Binero är helt OK, har haft mer downtime hos Binero men detta handlade mest om otur pga senaste tidens DDOS-attacker. Binero har löst problemen på ett sätt som jag förmodar att Crystone inte hade gjort med basis av min erfarenhet. Den mesta downtime jag haft hos båda har varit under natt/tidig morgon.

* "Kundpanelerna" är ljusår bättre hos Binero än hos Crystone, även om den haft en del buggar som orsakat lite problem. Detta har dock deras support löst omgående, så jag är helnöjd. Funkade inget vidare hos Crystone.

* Har ej haft tillfälle att mäta mer statistiskt korrekt ännu men jag upplever i varje fall att det är snabbare laddningstider hos Binero. Det går som man säger "tokfort" och även FTP-anslutningar går mycket bra, vilket trasslade mycket hos Crystone. Detsamma gäller för SQL; då mina siter ofta är, hm, intensiva vad gäller databaser. Binero har dessutom den smidiga lösningen att man kan komma åt sina olika sidor från samma FTP-login, denna relativt enkla sak kunde Crystone aldrig åstakomma åt mig trots upprepade kontakter.

* Sedan finns förstås detta med att Binero har en personlig touch. Jag har inte behövt ringa dom ännu, men jag är inte rädd för att göra det för jag vet att jag kommer hamna hos någon av de tre-fyra som besvarar min mail. Dom vet vem jag är, dom känner mig från detta forum, dom har haft kontakt med mig, dom kan förmodligen en eller ett par av mina siter utantill. Crystone...ja, var ska man börja
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat