Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-16, 04:39 #47
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Skall vi slå vad ,att reglerna för teleförsäljning kommer bli tuffare framöver..

Här bårde verkligenheten skattemyndigheten göra en hjälte insats. Gör grund revision av alla företag i telemarkerting branschen, inför samma skattekonttrollsregler som som byggbranschen har fått. Instället för förfölja hårtarbetade friöser och byggjobbare, bårde man verkligen kranska telemarketing branschen, göra gryningsradier och kontrollera allt som säljs här. Om skatteverket började traskassera telemarkerting företagen så skulle dom göra Sverige övriga företagare en stor tjänst, produktivten skulle rusa i höjden.

Men 14 dagars ångerrätt skall omfatta även företag bårde införas, av den anledning som skojar företag yreg och andra katalogskojare inte skall kunna slå ner sina pålar allt för djupt. För uppbarligen är telefonförsäljar branschen lite halvskum av sej.


Citat:
Originally posted by Davve@Nov 15 2007, 19:41


Hehe å sedan vaknar du

Kommer aldrig bli förbjudet att ringa företag, många har inte tid att sitta själva och leta leverantörer och blir tacksamma när man ringer, dock ska det ske på rätt sätt. Jag ringer mycket till företag själv, men inte som en ond säljare som ska sälja oavsett vad, vill de ha min produkt och har behov av det så köper de det utan att jag behöver sälja in den. 14 dagars ångerrätt? va ska det vara bra för? det höjer bara priserna om alla ska returnera fram å tillbaka, har jag köpt nåt så tar jag smällen även om jag ångrar mig sen. Returnera ska man göra om det är fel på varan inte för att man ångrar sig, barn kan ångra sig, vuxna ska ta sitt ansvar när de handlar likaväl som företaget som säljer varan.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat