Binero är toppen!
Har även jag varit kund hos proinet hoppade dock av för ett bra tag sedan. Crystone har jag aktat mig för p.g.a alla dåliga erfarenheter andra haft med dem.
För tillfället har jag sidor hos
Loopia, Binero, Manufrog och en amerikansk leverantör (Kommer inte på namnet nu).
Hos
binero har jag varit kund sedan de körde sin gratis drive för kanske ett halvår sedan. Har inga klagomål på hastighet på sidan som jag har hos dem (PhpBB forum ~800 besök/dag ~10000 sidvisningar/dag).
De små nackdelarna som jag hittils varit med om med binero är
- Senaste nedtiden då de låg nere på grund av en DOS attack i några timmar tidigt på morgonen. Detta har ju de flesta webbhotell svårt att skydda sig mot.
- Små buggigheter i deras kontrollpanel.
Som sagt, av de webbhotell jag har idag känns binero som mest kvalitet för pengarna om man riktar sig mot svenska besökare. Rekommenderas!
Manufrog är rätt okej tycker jag om man kan tolerera viss seghet . De kostar ingenting (typ 100kr/år). De har sina servrar i USA så det blir längre åtkomstid och de överbokar servrarna aningens. Åtkomstiden spelar för mig mindre roll då dessa sidor är på engelska.
Webhotellspaketet som jag har hos
Loopia kostar väldigt mycket mot vad man får. Det är evigheter sedan det låg nere någon nämnvärd tid ~2 år. Laddar alltid snabbt men det är oxå helt statiska sidor jag har hos dem. Har haft meningen att avveckla detta konto och flytta till något bättre. Dock inte binero då majoriteten av mina besökare är amerikanare.