Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
När man har DNS för en tredjedels miljon hemsidor kanske man allvarligt skulle överväga just den tjänsten skall ha extra UPS. Det kostar bara några futtiga tusenlappar att förse sina DNS-maskiner med batterikraft för bra många timmar. Sedan skall visserligen kringutrustningen också ha motsvarande reservkraft, men så dyrt är det inte att det går att försvara att inte ha det efter alla strömavbrott som drabbat dem under senare tid kan man tycka.
Det är dock en mycket stor investering att driftsätta en fungerande diesellösning och att sedan hålla denna i trim och antagligen roar sig Loopias ägare med vinstmaximering...
Att yla om att fakturera Loopia är väl lite skrattretande dock, man får välja en stabilare leverantör i stället. TÄnk om jag skulle fakturera Stockhoms stad och Vägverket varje gång jag sitter någon timme extra i kö för att man glömt bort att det blir vinter eller att vägarbeten bör utföras nattetid i stället för i rusningstid... Där har jag nog spenderat hundratals timmar och det blir pengar det....
Nej, jag har lärt mig att välja alternativa vägar och att planera min resa. Till skillnad från hur det är på webbhotellsmarknaden så kan jag tyvärr inte helt välja ett alternativ, eftersom det inte finns något, vilket man knappast kan säga gäller webbhotellsmarknaden där man tan svårigheter kan hitta en uppsjö fullvärdiga alternativ.