Citat:
Originally posted by zoran@Jul 27 2004, 19:59
VAD I ALLSINDAR vill du ha det till?
Det ända jag kan tänka mig det kan vara bra för är om man är ute för att irritera sina kunder och se till att användarvänligheten blir mindre.
Om jag kommer till en site där jag ser att URL-en inte ändras trots att jag finns på olika stället så tänker jag "Okej, inkompetent webmaster, använder förmodligen frames, jaja jag får väl ge fan i att sätta bokmärken eller skicka sidan till min kompis".
Skulle jag mot all förmodan veta att webmastern nu gjort det med flit, vad det nu i hela fridens namn han kan komma på för skäl, skulle jag i ren protest aldrig någonsin ens återvända till hans sida, för att inte tala om att köpa något från honom.
Nåja, nu är kanske inte jag representativ för hela svenska befolkningen , men jag är oerhört nyfiken vad din anledning är.
/Zoran
|
Om man utgår ifrån att man kodar för idioter, vilket man bör förutsätta att alla användare är, tycker jag att det är en ganska bra tanke. Massa krångliga url:er vill man inte belasta sina "idioter" med om det går att undvika. Tycker dock som tidigare skribent nämner att det är en dålig idé med både frames och cloak.