Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Klein: Det finns alltid saker man måste ta hänsyn till. Att jämföra spammande på en sån här låg nivå med våldtäkt är helt fel, då kan vi lika gärna jämföra våldtäkt med att gå mot röd gubbe. Vill du att polisen hellre jobbar med att ta fast folk som går mot röd gubbe?
Det är en trist situation Lanzelot har satt sig i, dock vet jag inte om han borde få komma undan eftersom vi inte verkar veta allt än.
|
Nej Men likställ Spam med grov skadegörelse. Slå jag söder en tunnelbannevagn, avsätter polisen resuser Spam är ett problem, kommer bli ett värre problem eftersom det finns onda krafter som vi göra spam till något legalt.
Men jag skickar jag ut 10.0000 spam, så går jag fri. Men räkna man med av Spam kostar samhället i förlorad BNP, så skulle antaligen polisen ha resuser över att utreda fler brott såsom våldtänkter. Jag tycker det är dags att skärpa lagarna vad det gäller Epost marknadsförening och framförallt telefonförsäljning, att även företag omfattas av 14 dagars ångerätt och så vidare.
Sedan skall NIX avskaffas helt, utan istället skall endast telefon abb som har godkänt telefonförsäljare få bli uppringda, kan inte Makerting företaget bevisa att den som innehar ett telefon nr har skriv under ett papper på att man få bli uppringd, så skall det utgår kraftiga marknasstörningavgift helst på 7 siffriga belopp.
|
Hehe å sedan vaknar du
Kommer aldrig bli förbjudet att ringa företag, många har inte tid att sitta själva och leta leverantörer och blir tacksamma när man ringer, dock ska det ske på rätt sätt. Jag ringer mycket till företag själv, men inte som en ond säljare som ska sälja oavsett vad, vill de ha min produkt och har behov av det så köper de det utan att jag behöver sälja in den. 14 dagars ångerrätt? va ska det vara bra för? det höjer bara priserna om alla ska returnera fram å tillbaka, har jag köpt nåt så tar jag smällen även om jag ångrar mig sen. Returnera ska man göra om det är fel på varan inte för att man ångrar sig, barn kan ångra sig, vuxna ska ta sitt ansvar när de handlar likaväl som företaget som säljer varan.