Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-15, 18:34 #40
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by htiawe@Nov 15 2007, 10:59
Klein: Det finns alltid saker man måste ta hänsyn till. Att jämföra spammande på en sån här låg nivå med våldtäkt är helt fel, då kan vi lika gärna jämföra våldtäkt med att gå mot röd gubbe. Vill du att polisen hellre jobbar med att ta fast folk som går mot röd gubbe?

Det är en trist situation Lanzelot har satt sig i, dock vet jag inte om han borde få komma undan eftersom vi inte verkar veta allt än.
Nej! Men likställ Spam med grov skadegörelse. Slå jag söder en tunnelbannevagn, avsätter polisen resuser Spam är ett problem, kommer bli ett värre problem eftersom det finns onda krafter som vi göra spam till något legalt.

Men jag skickar jag ut 10.0000 spam, så går jag fri. Men räkna man med av Spam kostar samhället i förlorad BNP, så skulle antaligen polisen ha resuser över att utreda fler brott såsom våldtänkter. Jag tycker det är dags att skärpa lagarna vad det gäller Epost marknadsförening och framförallt telefonförsäljning, att även företag omfattas av 14 dagars ångerätt och så vidare.

Sedan skall NIX avskaffas helt, utan istället skall endast telefon abb som har godkänt telefonförsäljare få bli uppringda, kan inte Makerting företaget bevisa att den som innehar ett telefon nr har skriv under ett papper på att man få bli uppringd, så skall det utgår kraftiga marknasstörningavgift helst på 7 siffriga belopp.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat