Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Citat:
Originally posted by -Spindel@Nov 15 2007, 13:25
Citat:
Originally posted by -Davve@Nov 15 2007, 12:08
Borde det inte införas att man fakturerar webhotell för avbrott då man förlorar sina intäkter? Det skulle nog göra att företagen som driver hotell tänker flera gånger om innan de väljer lokaler eller tekniken. Dessa företag kan säkert försäkra sig mot sådana händelser och vi som driver inkomstgivande sajter slipper förlora pengar på at deras servrar är nere.
|
Vad är nästa steg? Man fakturerar ICA för den långa kön till kassan för att man istället hade kunnat jobba med sina inkomstgivande sajter?
|
Är väl inte riktigt samma sak Elbolagen återbetelar om de inte kan leverera el och det finns fler exempel, varför ska man gå miste om sina inkomster fär att leverantören inte kan hålla servrar vid liv?
|
Jag kan hålla med i det du säger men nu handlar det om Loopia. Har man riktigt stora inkomster från sina sajter och är mycket beroende av hög upptid väljer man väl inte ett webbhotell utan snarare en serverhall och co-location? Där tror jag också man kan fakturera nedtid om det övergår den lovade uptime-procenten.
Citat:
Originally posted by -klein@Nov 15 2007, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Vad är nästa steg? Man fakturerar ICA för den långa kön till kassan för att man istället hade kunnat jobba med sina inkomstgivande sajter?
|
Nej Man lämnar sin varukorg och gå därifrån, det brukar jag göra. Om min lokalmataffär inte kan skola bort DDR mentaliten från sin personal, så behöver dom inte ha mej som kund. Köa för att köpa mat gör man i Nordkorea och på Kuba inte i Sverige.
Wallmart i Tampas hade öppet kl 01.00 på natten det kallar jag service, man kunde köpa både hagelbössa och mat, utan problem, här har något vi jävla skräp som hetter arbetesmiljöverket som förbjuder företag ett ge god service till sina kunder.
|
Jag håller med! Är man inte nöjd med Loopia är det bara att leta efter andra alternativ. Troligtvis blir det dyrare om man vill ha det bättre, men allt är ju något man får prioritera själv.
Nu är jag inte intresserad utav hagelbössa men håller med om att det finns lite väl för mycket förbud i Sverige