Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-15, 07:27 #49
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Danski, att tala om att detta håll fanns via media måste väl ändå bero på att du ville ha lite uppmärksamhet om din person. Även om säkerhetsproblemet publiceras i t.ex. Aftonbladet och Expressen så lär väl ändå inte någon ambassad direkt läsa de tidningarna och gör de det lär de väl ändå inte läsa just den sortens artiklar. Det lär säkert även gälla i stort sätt alla tidningar i världen.

Dina argument till publiceringen låter lite krystade och känns som efterhandskonstruktioner för något som inte gick som du hade tänkt dig. Vissa saker låter mycket vettiga men sammantaget börjar det halta lite.

Jag har själv snubblat in i system där jag inte hör hemma och kontaktade då företaget direkt. De var mycket glada för det och bad min hitta så många fel jag kunde och rapportera dem till dem.

Jag har även kommit in på andras konton på grund av fel och kontaktat företagen, men inte fått någon respons för det. Men inte har jag gjort någon affär av det utan kan bara konstatera att det är upp till dem att ha ett fel som ger tillgång till uppgifter där ingen ska vara. Jag har inte ens kontrollerat om de har rättat till problemen. Det är inte min uppgift och jag hör dessutom inte hemma i felen.

Sedan är det på sådant sätt, nu riktat till alla datainträngare här på WN, att andras lösenord är deras lösenord och dem ska alla hålla sig borta ifrån oavsett om det sker av illvilja eller av nyfikenhet. Det är inte okej att sprida andras uppgifter för inloggning på vad det än må vara. Det är tråkigt att läsa att det finns medlemmar här på WN som anser att det är en mer eller mindre en kul grej att publicera andras lösenord eller innehåll i andras epost som de har kommit över. Jag slår vad om att det kommer att vara ett helt annat ansikte ni visar upp den dagen någon hackar era system och publicerar uppgifter om det.

Nog gnällt om det ovan. Nu till något intressantare i mina ögon.

Dansky, igen! Vilken säkerhet har du på dina system som polisen lade beslag på? Kommer de att få ut någon information från dem?

Visar det sig att de inte kan komma åt dina system, så vore det mycket intressant att få veta hur du skyddade dig.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat