Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-14, 22:37 #5
martines avatar
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
martine martine är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
martines avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Originally posted by allstars@Nov 14 2007, 18:31
för att visa i ie använder jag Conditional Comments där jag lägger in jQuerykod (javascript) som gör att det fungerar.

Och frågan är om det är bättre att göra med jQuery-endast, istället för Conditional Comments.
Skulle nog tro att css är lite effektivare än javascript och att inte belasta webläsare som klarar av css2 med onödigt skript är nog bra.

Jag har dessutom för mig att IE 7 klarar de flesta om inte alla attribut-selektorer och i så fall så är det väl kanske till och med att fundera på att strunta i en sådan liten detalj nu när IE 6 och tidigare minskar i användning. Det är ju inte inte en nödvändig funktionen utan snarare det "lilla extra". Jag har börjat göra detta numer alltoftare så länge det inte krävs av uppdragsgivaren och inte är något som förstör designen eller funktionaliteten.

Kan det tänkas att det inte fungerar för att du använder enkel-citationstecken '.jpg' istället för dubbla ".jpg", jag har inte stött på enkla tecken förut… (Har för mig att transparent som färg inte heller stöds av IE men det kan man ju bara ta bort.)
martine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat