Citat:
Du har givetvis rätt men det pekar endast på ett systemfel i grunderna för domänamns- och dns-systemen. Antingen måste det ske en ändring eller så kommer domämnamnssystemen med namn.tld att förändras till något annat.
|
Handeln av domäner utvecklas hela tiden och det är nog sannolikt att domännamnen tids nog kommer att ersättas med annat - men det ser jag inte kommer att ske under vår aktiva tid på internet och det är väl ganska rimligt att man då tar till sig gällande regler och accepterar status kring domäner !?
Jag ser det faktiskt som ett större problem (nu upprepar jag mig från annat inlägg) att det finns dom som köpt in sig i roten på små TLDer och som drar nytta av en hel TLDs (.com) typos
http://www.webmasternetwork.cm tar dig till till agoga.. precis som ALLA andra oregistrerade .cm-domäner.
Men så länge det finns pengar att tjäna så finns det människor till allt och jag tror att vi alla har vårt pris..
Där föll jag på eget grepp direkt - klantigt av mig. Jag kan inte nu ge källa till detta pga av vissa omständigheter, återkommer när jag kan det.