Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 27 2004, 14:37
Det verkar juh osannolikt att du inte skulle kunna få göra ett utskick på 3000 mail?
Det går att sätta timeout i php, eller så kodar du ett script som du kör direkt ifrån servern med php-tolken (php script.php).
Att kolla bounches osv är juh rätt så lätt gjort genom att bara sätta en mail du har tillgång till avsändare och reply-to.
Antingen är det spam eller inte, är det något folk har anmält sig till förstår jag inte hur ditt webhotell kan neka dig att utnyttja en sån basal tjänst som mail..
Hota med att byta säger jag bara..
---
Andra edit :-)
Ett BCC-mail blir "många" mail när det kommer till mailservern, den måste juh i vilket fall som helst någonstans skicka ut varje mail separat. Såvida inte alla dina mottagare använder samma ISP :-). Så ditt webhotell lurar sig självt skulle jag vilja påstå.
|
Får, får jag naturligtvis. Men jag får skicka max 100 mail per timma.
Ja, timeout går att ändra (nu kör jag ASP, och inte PHP).. men det känns som en mindre bra lösning.
Kolla bounches går självklart att göra på det sätt du säger. Men det jag ville var att kolla om det finns någon bra och billig tjänst som har stöd för detta redan.
Det är inget spam, alla har anmält sig frivilligt. Och webbhotellet nekar mig inte mailtjänsten.. de sätter bara begränsningar.
Tycker inte det verkar konstigt på något sätt.. tipsa gärna om ett webbhotell som låter dig skicka massutskick utan invändningar. Det är ju inte för inte som dessa tjänster (som jag hittat på nätet) kostar mellan 1500-3000/månad.