Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-14, 09:58 #126
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
Citat:
Originally posted by patrikweb@Nov 14 2007, 01:49
Är sant att många leverantörer är 3:e part, men finns en del stora leverantöter alla fall även om det inte är många på det sättet men.

Fast även dom största leverantörer har visat sig vara lika värdelösa många gånger, så även stora betyder inte att du kan räkna med att allt fungerar.

Även om dom stora börsnoterade företagen med hur stora tillgångar så ropar dom ändå force majuere när något händer även om du lagt ner en förmögenhet på högsta driftavtal.
Håller absolut med att det inte på något sätt är givet att de största företagen har de bästa tjänsterna eller servicen. Jämför t.ex. The Planet med SoftLayer, där den förstnämna verkar ha tappat betydligt gäller kundservice och liknande jämfört med "uppstickaren" SoftLayer (som startades av avhoppare från just The Planet). Min erfarenhet är att det ofta är bäst med mellanstora företag (dvs relativt sin bransch) som erbjuder den bästa mixen av kundfokus och stabilitet. Ett minimikrav tycker jag dock är att företagen har tillräckligt kolla på sin ekonomi och juridik för att åtminstone tydligt kunna tala om vilket företag som eg. står bakom tjänsterna, och kunna erbjuda avtal som inte är uppenbart felaktiga / ogiltiga. Jag hoppas det beror på okunskap men jag kan inte låta bli att tänka tanken att det kanske finns en och annan lycksökare i branschen också (som i alla andra branscher).

/pJ
improwise är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat