Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-14, 09:52 #125
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
improwise improwise är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 59
Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 14 2007, 09:58
improwise - och du har gjort motsvarande genom läsning av avtalet med det amerikanska företaget...? Har du kollat deras ekonomiska status? :-)

Jag betvivlar inte det företagets förmåga, men jag menar bara att det är lätt att, precis som du påpekar om en del svenska företag, gå på den vackra fasaden...

Enligt mitt sätt att se på saken är det nog så att man i de allra flesta fall mycket noga håller sig till ingångna avtal, så även serviceavtal.

Det känns nästan som du haft lite otur här hemma...
Ja, vi gjorde en genomlysning även av en del utlänska aktörer, inkl. SoftLayer, även om det är svårare att göra på utlänska företetag jämfört med svenska. Där kollade vi även upp kundreferenser på bland annat WHT och just SoftLayer har många nöjda kunder, även under en längre tid. Vi testade även deras support och liknande innan och upplevde att de levererade vad de sa. Eftersom de erbjuder månad-för-månad kontrakt så beställde vi även en server på prov för att testa hela kedjan från beställning till support och var nöjda med det vi såg och fick. Vi fick även testa deras SLA när en av servrarna senare fick problem som ledde till flera oväntade omstarter, på någon timme hade de identifierat felet (en RAM modul var trasig) och bytt denna, och några timmar senare hade vi fått en "refund" motsvarande det vi skulle fått enligt SLA:et. Vi har dock än så länge bara varit kunder hos dem i ett par månader, så jag vill nog vänta ett tag till innan jag kan ge dem en generell rekommendation, men så här långt har de absolut levt upp till våra förväntningar och levererat det som de påstod sig kunna leverera.

Nä, vi har inte haft någon otur här hemma i Sverige helt enkelt för att vi aldrig hyrt några externa servrar här, beroende på de skäl som jag redovisat tidigare. Däremot skulle vi gärna göra det om vi hittade någon leverantör som vi kände förtroende för och som kunde erbjuda någorlunda vettiga priser, dvs. inte lösningar som är helt "custom made". Jag är ingen USA fantast och skulle hellre hyra av en svensk leverantör, men det är tyvärr bara erkänna att för stunden har vi inte hittat någonting som är i närheten av att kunna matcha SoftLayer (med flera) i Sverige, vilket är synd!

/pJ
improwise är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat