|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2004
|
Fakturan som jag missat att betala hela beloppet på förföll månad 07. Sedan dess har jag vid MINST 4 tillfället ringt tre och bett dom se efter så att jag absolut utan tvekan inte har några fakturor som är obetalda. De har dom försäkrat att jag absolut inte har. Jag har verkligen varit EXTREMT övertydlig med hur otroligt vitkigt det är för mig att dom kollar upp det och att det dom säger till mig stämmer överens med sanningen, ändå har dom inte lyckats.
Jag är införstådd i att det inte finns något krav på att företaget skall skicka ut påminnelser, men vad jag undrar är, om jag ringer till ett företag för att kontrollera om fakturorna blivit betalda, anger fakturanummer mm. och får som svar "Ja, alla fakturor är betaldra, ni har inga obetaldra fakturor hos oss" då tycker jag att man bör kunna lita på det.
Om en av våra kunder ringde och frågade om fakturan var betald och jag kollade upp det och meddelande kunden att den var betald, då skulle jag inte med gott samvete kunna skicka fakturan till inkasso eller kronofogden (nu har ju Tre inte gått så långt ännu, men ni förstår vad jag menar).
Beloppet på orginalfakturan var ca 6 000, jag betalade ytterligare 4720 (det dom sa att det fattades förrförrförra gången jag pratade med dem) varpå den altså borde vara på 0 kronor. De lovade att skicka underlag samt kvitto på detta, men har inte lyckats, nu har dom ändrat det saknade beloppet på fakturan, och de pengar jag betalade in har jag inget underlag för.
|