|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Aug 2003
|
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Aug 2003
|
Kan bara bekräfta att 3`s kundtjänst och support är helt talanglösa!
Har råkat ut för 2 scenarion som har drivit mig till vansinne i år.
Det började med att jag skulle flytta ett abbonemang mellan 2 av företagen.
Hade förhandlat till mig en bra riktigt bra pris och var för övrigt nöjd med 3.
Skickade in pappren för flytt av Abb`et och fick en vecka senare bekräftelse
att nu var det klart. Tänkte inte mera på det utan det gick väl 1,5 månad
och sen kom det en faktura på 599 kr.
vilket i princip var det 3 dubbla av vad
jag betalat tidigare. Då visar det sig att dom har flyttat abbet från företaget till mig som privatperson när det egentligen skulle varit från ett företag till ett annat.
det tog ENDAST ca 5 samtal bara för att få det bekräftat att pappren jag skickat in varit rätt ifyllda. Sedan började man kopplas runt till förbannelse mellan folk och samtliga jag fick prata med tyckte bara att "Konstigt, jag förstår inte hur det kunde bli såhär" men ingen kunde komma med något konkret förslag på lösning.
Sade upp det abbonemanget jag ofrivilligt tilldelats och skaffade 3-kontant istället.
När det var dags att tanka kortet så var man tvungen att registrera sig för att kunna tanka kontantkortet online.
Försökte regga mig men det blev något fel och det stod att man skulle kontakta kundtjänst...Då började H-vetet!
För att göra en lång story lite kortare...
Jag ringde in mellan 20-30 GÅNGER för att försöka lösa det och blev tilldelad ärenden till höger och vänster och alla jag pratade med skulle "titta på det och återkomma" men hörde inte ett pip så jag fick själv jaga kundtjänsten.
Plötsligt kunde dom inte hitta mina ärenden och allt var en rörig soppa.
Lösningen blev att hela mitt konto på 3 raderades/nollställdes och det skapades ett nytt och sedan var det inga problem att registrera sig och tanka online.
Den bilden jag har fått av 3`s kundtjänst är att det sitter inga problemlösare där
utan istället väldigt mycket ungt folk som inte riktigt har den erfarenheten
som krävs för att hantera vissa ärenden. Kundtjänsten upplevs som passiv och okunnig och det finns inget "go" för att lösa problem utan kan man koppla iväg någon så gör man det för att slippa ha caset på sitt bord.
|