Citat:
Originally posted by fabian@Nov 13 2007, 11:15
---snip---
Tre har någon typ av spärr som stänger av mitt abbonemang samt båda mobila bredbandsabbonemangen lite då och då.
När detta händer får man en röst i luren som säger att en faktura har förfallit fastän så inte är fallet. När man pratar med Tre´s kundtjänst förklarar dom att det är den automatiska spärren som vid ett hemligt belopp stänger av alla företagets abboneamng
---snip---
---snip---
Då frågar jag henne Är du 100% säker på att det absolut inte finns någon annan faktura som orsakar detta, utan att det enbart handlar om er spärr vid ett för högt belopp, hon svarar Jag skall dubbelkolla, efter 25 sekunders knappande på ett tangentbord säger hon Ja, ni har absolut inga fakutror som ligger obetaldra, jag ta bort spärren direkt.
---snip---
---snip---
Precis när du hade lagt på så hittade jag en gammal faktura som bara är delvis betald
---snip---
---snip---
Fakturan det nu gäller förföll i Juli, och det saknas tydligen 4720 kronor på den,
---snip---
---snip---
t jag absolut inte skulle behöva ha med dem att göra i fortsättningen, och hon lovade att det inte fanns några andra ärenden på vårt konto hos dem.
Jag bad om att få underlag på denna betalningen och någon form av kvitto.
Det kom lite fakturakopior på posten någon vecka senare, dock ingen på det belopp jag satte in eller någon förklaring över vad det var jag betalade för.
---snip---
---snip---
det stod såhär under Obetalda fakturor
Fakutrabelopp: ---
Kvar att betala: ---
---snip---
---snip---
När Petter som har telefonen just nu ringde till tre så säger dom att det beror på en obetald faktura från månad 7 (jasså, igen?) och att det är 4800 kronor kvar att betala på den.
---snip---
|
Det låter helt otroligt. Så många fel från bägge håll, men jag tycker ändå att du verkar ha gjort det du kan för att ta reda på vad ni har för utestående fakturor.
Jag skulle be dem speca fakturorna för senaste året, samt visa på de inbetalningar som gjorts. Något är uppenbarligen snett.