Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-13, 12:16 #16
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av kers
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Törs man fråga vad man skall betrakta dig som då, är du en underleverantör eller anställd eller har du del i den nya folkaktien då ? Jag blev bara nyfiken då jag såg att du har startat nyhetstrådar tidigare för Getupdated när man kollade på dina senaste 10 postade inläggen men din profil säger dock inte så mycket om dig och din verksamhet.
Men visst är det ett känt varumärke de får hjälpa dock.

Min enda relation till Getupdated är att ett företag som jag är delägare i en gång sålde en tjänst för några tusenlappar till dåvarande Eastpoint Media - men det är väl inget unikt här på forumet. Är tveksam till att det skulle korrumpera mig allt för mycket. Några aktier i börsnoterade företag äger jag inte över huvud taget. Tack för för visat intresse.

Att företaget växer så att det knakar och aggressivt expanderar åt både det ena och andra hållet finner jag dock vara väldigt intressant - men inte mer än att min getupdatedratio här på wn är 2:433 (ok, 3:434 i och med det här inlägget).

Om du har någon väluppbygd kritik mot GU att komma med föreslår jag att du startar en tråd och lägger korten på bordet, jag är mer än intresserad. Om det bara är så att det känns jobbigt när konkurrenter uppmärksammas så kan du ju alltid droppa ett PM till mig när Finnmera AB gjort en storaffär. Lovar att överväga en buzzpostning.
Har inget negativt att säga om Getupdated och lär därför följakteligen inte behöva starta en tråd om dem, jag är mer intresserad av att kartlägga deras nätverk/ambassadörer som kan och vill skriva om dem och du tillhör uppenbarligen en av dem.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=0&#entry193476

Sen kanske det är på gränsen till opassande att jag som en kollega till dem i branschen gör så, men det är väl kanske naturligt att jag tänker mer på det än andra som kanske bara skriver och undrar om nyhetsvärdet är för lågt eller om det gränsar till egenreklam för att hamna under nyheter i WN vad GU gör.

Min reflektion är snarare att jag har noterat att antingen så GU jätteduktiga eller rent av gillar att skapa pressreleaser och att pumpa i forum på Internet eller så kanske de är tvingade till det då de är i händerna på aktiekurser och inte sitter på makten själva och är beroende av marknadens syn på deras aktievärde.

För den som orkar läsa detta forumet förstår nog vad jag syftar på som ett exempel
http://www.avanza.se/aza/insider/forum/for...p?companyId=765

Tämligen uppenbart att här vill man pumpa på aktiekursen, men det behöver ju för all del inte vara någon från GU även om de givetvis vill samma sak med aktiekursen så bevisar det ju inget, kan ju vara enskilda aktieägare som vill göra ett klipp.

Det jag dock tycker verkar bra med GU är att de också har ansökt medlemskap i Swedma
www.swedma.se och säger sig också vilja få till stånd en branschstandard som skall syfta till att alla sådana som vill vara seriösa slåss på lika villkor och att det då innebär att den som levererar mest mervärde till slutkunden vinner samt att de som ex säljer fasta klickpriser lär få det svårare att göra så när informationen når dem.
Så att sådana exempel som detta senast från igår här på WN kanske kan undvikas i framtiden (se Jajjas representant skriver ” Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet”
http://www.webmasternetwork.se/f11t24617.html
Och när man sen kollar på TS hemsida så är ju deras bild en helt annan som ni ser där.
http://ts.se/Public/CirculationNumbers/Search.aspx

Nu har vi i Arbetsgruppen inom Swedma (SEO Logik, Getupdated, FinnMera och leverantörerna) inte hunnit så långt i handlingarna, tills nästa möte (vårt tredje i gruppen) har jag fått som uppgift att presentera ett förslag på hur Swedma skall kunna garantera att kunderna verkligen får fullständig transparens i prissättningar, synbarhet på Google mm när de handlar Google Adwords av ett företag som granskas av Swedma så att detta verkligen blir den värdemätare för kunderna samt de företag som tror sig kunna spela med öppna kort skall få kredit för det.

Så om GU fortsätter på den vägen samt klarar av att leverera kvalite till sina kunder med den försäljningsvolymen de har numera så är de värda all min aktning, och jag tror att de är här för att stanna.

Så nu har jag varit helt ärlig om vad det var som drev mig att posta mitt inlägg till dig

Mvh
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat