Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
improwise - Jag förstår vad du menar, men jag tror du efterlyser en massproducerad tjänst och det dräller det inte av i Sverige. Själva tar vi alltid in en offert på servern från vår leverantör (det sker dock samma dag) och beräknar efter just den offerten och sedan tar leverans upp till tio arbetsdagar. Det är ytterst sällan kunden behöver en maskin till dagen efter, men om de behöver det så löser vi det också i normalfallet.
Det finns troligen en mycket marginell marknad för det du efterfrågar, men det är också att tillgången skapar efterfrågan i detta fall. Jag menar att om detta skulle erbjudas på ett proffsigt sätt skulle vi nog se att det fanns köpare. Det är klart bekvämt att inte behöva vänta vid beslut, men detta är en förmån som man bara brukar kunna njuta av som privatperson och småföretagare - i större företag och organisationer så är beslutsvägarna så långa och framförhållningen sådan att leveranstider på någon vecka sällan är ett bekymmer.
För att återknyta till din biljämförelse - det är irriterande att vänta på sin nya bil när man har bestämt sig, man vill gärna åka därifrån i den direkt och inte vänta ett par veckor. Om du jobbar på ett större företag så kommer du likväl att få vänta på bilen även om företaget du handlar av kan leverera om en timme, vilket kanske trots allt inte är en katastrof.
Kunskapsmässigt tror jag inte de är duktigare på de gigantiska hostingföretagen i USA jämfört med de lite större och seriösa svenska webbhotellen. Inte heller står det och faller med en enda person på företaget även om en influensa kanske kan ställa till det...