Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 12 2007, 21:13
Vad menar jag? Jo, Eastpoint Medias annonsförsäljning på Piratebays sidor och den ordentliga intäkt detta var i början för Eastpoint som tog in ansenliga summor på reklam på en sida som distribuerar piratkopior av bland annat Microsofts produkter.
|
Jag har bestämt för mig att det just var Eastpoint Media AB av alla koncernens bolag som namnbytte till Getupdated AB i mars i år - så det är ju lite ironiskt..
Men jag instämmer i ett grattis till en bra referenskund, och jag smålog faktiskt på säljansvariges svar på hur de lyckades vinna ett så viktigt avtal - svaret var ju typ "..och för att vi har så många säljare" (Jag hoppas att Microsofts val berodde på annat..som kompetens hos utvecklare kanske ?)
Jag kan ändå inte förstå varför det publika bolaget fortfarande heter Eastpoint AB liksom aktien, utom när talar om sig själva då är det Getupdated Internet Marketing AB (publ) (Eastpoint AB unä) dvs under namnändring - men så här ett kvartal efter pressreleasen är fortfarande ingen namnändring inlämnad till bolagsverket.
Jag vill poängtera att det här inte är menat som kritik mot koncernen - tycker bara att det är konstigt.