Citat:
Originally posted by TeamWinemaster@Nov 11 2007, 13:52
I Borås tidning försvar dom varför det måste vara rekommenderat pga att många konkurrenter sade upp abonnemangen/avtalen.
Artikel från Borås-tidning 7/11-2007
http://www.bt.se/edrum.jsp?article=277383
|
Det som sägs är inte att "många" konkurrenter, utan att "så kallade" konkurrenter gör det. - Det är skillnad.
Vad jag känner till är det en handfull webhotell och domännamnsombud som nästan uteslutande bearbetar dessa kunder samt Sellnet/IT-verket/Euweb-kunder mm det är heller inte ovanligt att det "räddande ombudet" har likvärdiga priser och villkor.. Det är ju en sak, men det kan ju också ses som en fördel för kunden att skicka rekommenderat, eftersom Yreg annars kan säga att dom inte tagit emot någon uppsägning.
Vad gäller namnbyten så är det inte sååå konstigt som det verkar vara - för det är inte tal om "namnbyten" i bolagsändringsbemärkelse. Utan snarare "att verka som.."
Yellow Register On Line AB har följande bifirmor registrerade:
Eurocounty Identity Provider
GM Trading
Interneational Advertising Media Promotion Sweden
Promotion Marketing Advertising Europe
Yreg Sverige
Yrkesregistret Sverige
"Yellow Register" blir ju i det närmaste "Gula sidorna" översatt till svenska (heter annars "Yellow Pages" internationellt) och det är väl också vad Yreg försöker åstadkomma med yreg.se - åtminstone få sina presumtiva kunder att tro.
Varför bolaget och bifirmorna heter
Yellow
Register On Line AB,
Yreg Sverige och
Yrkes
registret Sverige tror jag beror på att de i maj -03 lyckades registrera [yr.se] som de använder i all kommunikation sedan dess.
comitnet.com reggades nov -99 och det är vad "Yreg" hette fram till namnbytet juni -05.
Annars så är det Nictrade.se (Nictrade Internet Identity Provider AB) som numera är YREGs bolag för domänregistreringar.
Nictrade är såväl auktoriserat .SE-ombud som ett av Sveriges 4 auktoriserade ICANN-registrarer (med direktregistrering av .asia, .biz, .com, .info, .name, .net och .org)
Hoppas att jag gjort någon klokare med detta inlägg..