Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
SoftLayers erbjudanden är i mångt och mycket billiga, men jag tror att det vi ser är en effekt av dollarraset - om dollarn återhämtar sig till 8-9 kronor, där den låg för inte så länge sedan (eller till och med nästan 12 kronor), ja då skulle dessa priser framstå som allt annat än låga.
Vad jag vill säga med detta är att det är denna effekt priserna har i USA - det är mest när man sitter här som man tycker det är så fantastiskt billigt. I USA upplevs sannolikt inte dessa priser som otroligt fantastiska.
Nåväl, jag har inget exempel på en svensk motsvarighet till SoftLayer, men det går, som Patrikweb påpekar, att erbjuda här, men jag tror nog snarare man måste nå ett tusental servrar innan man kan komma i närheten - det är ju stordriften som gör det möjligt att sälja för de priserna.
I Sverige ser vi mycket få företag som fokuserar på serverhosting, medan det formligen DRÄLLER av webbhotell. När fokus på serverhosting, och företagen fattar att de behöve egna servrar i stället för en ynka plats på en delad server,m ja då kommer detta att explodera i Sverige också.