Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Säg vad dom erbjuder som du saknar i Sverige så kan jag garanterat se till att komma i närheten.
Vi Svenska leverantörer kan med en hel del.
|
Vad sägs om helautomatiska OS installationer via kundwebben, tillgång till sälj och support via chat (support 24x7 tror jag), max nån timmes svarstid även på komplicerade support ärenden, kundportal där i stort sett allt kan administreras, möjlighet att beställa/konfigurerar ny hårdvara via kundportalen, uppsättningstid av nybeställda servrar inom ett par timmar, reservdelar i lager för att inom nån timme kunna byta ut felaktigta komponenter (och faktiskt göra det), VPN access som standard, diskussionforum för användarna, automatiska PassMark tester, massor med nöjda kunder på WHT, obegränsad trafik i private network (mellan servrarna) osv. Plus så klart sånt som ses som självklarheter idag, diverse olika kontrollpaneler, hårdvarubaserad remote mjuk och hård omstart, antivirus, brandväggar osv. Prisexempel, en SuperMicro server med Xeon, 2 GB RAM, 2x250GB disk och Windows 2003 för 159 / månad inkl. en hygglig mängd trafik (ok, det var en promo om än vad vi faktiskt betalar för en av servrarna, säg 200 istället).
Hoppas jag inte låter allt för mycket som någon amerikafanatiker här, jag skulle gärna se att det fanns jämförbara alternativt i Sverige och då skulle vi utan tvekan byta till en svensk leverantör, även om det var dyrare. Men tyvärr har vi inte lyckats hitta något som varit ens i närheten ännu. Och eg. är det väl inte så konstigt, för hur många svenska leverantörer spelar ens i samma liga som SoftLayer (10 000 driftade servrar) eller The Planet (50 000 driftade servrar) och de enorma skalfördelar som det innebär.
/pJ
|
Kollade lite på deras sida, samma priser är inga problem erbjuda i Sverige då dom inte var så billiga.
Men du har rätt dom har massa bra funktioner och support, men mycket av det går med erbjuda i Sverige.
Men är inget man bygger upp på en vecka, men tror faktiskt att får man säg 100-200 kunder så klarar man erbjuda precis allt dom har för samma priser även här.
Även 24/7 support/konsult inom 1H går med att ha i Sverige, men det blir lite större kostnad då. Handlar om ca 1k per /h på natten i kostnad ha in extra konsult men säg en anställd blir mycket billigare.
Problemet är nog att många Svenska företag väljer att sattsa på dyrare tjänster men sämmre service för tjäna mer pengar än att öka marknaden mot USA stil.