Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Davve
Jag säger så här, så länge det finns säljare så länge kommer det att vara svårt att ha ren försäljning till 100%.
|
Vet bara hur plågad man blir av divers företag , bara för man annonsera på blocket, tycker dom att man skall köpa annons på deras sajt. Eller dessa SEO företag, som tycker att vi skall betala någon skatt till dem på vår trafik från google. Jag betalar redan Microsoft skatt ( Köper Windows Licenser ) , så det räcker.
|
@ davve: Det där var en grov generalisering. Lite för grov i mitt tycke! Finns mängder med bra säljare med.
@ klein: Bara för att du "kan" och "vet" hur man gör så betyder ju inte det att alla andra har kunskapen. Skatt till SEO företag? what? Fattar inte heller kopplingen till MS?
Det enklaste och snabbaste är ju bara att tacka nej om man inte vill ha något. Varför hålla på och låta någon ringa i en vecka? Du hade sparat massor av din egen tid om du tackat nej på en gång.
Är det ett problem att nyföretagare har svårt (eller ingen kunskap) på att skilja på konsumenträtt och företagsrätt? Som konsument kan man ganska lätt komma ur orimliga avtal. Som företag så är man ansvarig för de avtal man skriver på.
Har Svensk Handel/Bolagsverket/etc en insats att göra här, med informationsmaterial till nya företagare om hur man kollar upp en potentiell samarbetspartner/leverantör?
Eller skall man köpa telemarketingtjänster och ringa alla nya företagare och sälja på dem en kurs? *fniss*