|
Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
Håller med i viss utsträckning det du säger Mortekai gällande att webbhotellen själva sätter ribban med sin marknadsföring men tycker väl ändå inte att detta är den största boven, för det skulle innebära att hela webbranschen idiotförklarar sig själva genom att tro att webbhotellen faktiskt är den enda bransch där man blint tror på marknadsföringen, störst, bäst, vackrast förekommer ju i vilken bransch som helst och det går ju att vrida på detta åt vilket håll som helst för att locka kunder utan att ljuga.
Som improwise skrev så tycker jag att det är viktigt att åtskilja dedikerade servrar samt vanliga shared host konton, har du en server så betalar man ju faktiskt lite mer och även här kommer ju mina service avtal in igen och är övertygad att detta är framtidens melodi. Detta har ju funnits i andra branscher under flera år och växer konstant.
Sedan så tycker jag som patrikweb att det är lite missvisande att jämnföra oss med USA då dels är allt billigare samt att bara i USA finns avsevärt flera användare vilket gör att de kan ha lägre priser eftersom de slår ut detta på volym istället, det är ju massor av hotell i Skandinavien som provat på detta utan att lyckas, kan väl rakt av bara komma på One som har lyckats med detta och när jag arbetade inom branschen så har jag för mig att de sålde 400 webbhotellspaket om dagen.
Det är väldigt tufft/dyrt att driva företag i Sverige och min erfarenhet är att det krävs så mycket mer än att bara vara en grym programmerare för att starta ett framgångsrikt webbhotell och det är därför som det är lätt att serva 50 kunder, problemen uppkommer när man växer och måste ta de investeringar som medföljer för nyanställningar, hårdvara, marknadsföring, nya system m.m. inget av detta är ju grattis.
|