Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-09, 00:59 #88
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Tråden började med att diskutera dålig support och tider.

Anställda kostar massa pengar i Sverige med den höga skatten, många andra länder klarar ha mer personal när skatten är lägre.

Visst större bolag har sjävklart råd att ha extra anställda, men problemet är att större företag oftast försöker få så billiga anställda på support med kanske dåliga kunskaper.

Sedan det med lunch, är inte kul att en anställd får sitta kvar ensamm medans andra får äta lunch. Sedan skiljer ju även tiden på olika företag.

Dock så kan man undra på vad för företag du jobbar på om du inte själv kan gå ifrån jobbet 5 minuter och prata med support under övrig tid.

Sedan kan man fråga sig, skulle kunderna kunna tänka sig betala 50-100 mer i månaden extra endast för utökad support?

Sedan att hålla allt fungerande tekniskt klarar mindre företag av bättre oftast, större företag väljer inte dom bästa och vettigaste tekniska personerna.

Dom mindre företagen värderar mer kompetens och oftast är det sådana personer som själv startar företag med under "IT".

Det är inga problem ha 100% uptime många månader under 1år, dock så kommer det alltid hända något någon/några gånger per år på shared miljö då det finns så extremt mycket som kan hända och så många kunder som kan göra något.

Sedan så är det skildnad på 5 minuter avbrott eller 12 timmar.

Sedan är inte webbhotell något för sådana som faktiskt förlorar pengar på avbrott, väl helt egen server då.

Sedan finns det självklart många som är dåliga både på support och tekniska bitarna.

Om skatten sänks i Sverige kommer vi garanterad få minst lika bra support och pris som i USA om inte bättre.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat