Citat:
Originally posted by htiawe@Nov 8 2007, 16:00
Det håller jag verkligen med om, jag är realistisk och vet att webbhotell inte kommer att kunna vara online jämt men jag vet att om de är intresserade av mig som kund och jobbar för att jag ska trivas så kommer någon stackare att masa sig upp 03:30 en söndagmorgon då servern jag är på har dött, gentemot ett stora företag i USA som låter MySQL-servern dansa upp och ned som en feature.
|
Detta är precis vad jag talar om, jag skulle inte vilja ha några mission critical tjänster liggande hos en leverantör där jag måste hoppas på att en servicetekniker tar sig upp ur sängen på morgonen för att fixa servrar, när det finns alternativ som erbjuder dygnet runt bevakning och felhjälpning till rimliga priser. T.ex. vi har en server hos SoftLayer som visade sig ha fel på en av minnesmodulerna. 40 minuter efter vi rapporterade felet så var det bytt trots att det var 4 på morgonen lokal tid, det tror jag inte så många svenska företag kan erbjuda till de priserna.
Notera att jag hela tiden talar om dedikerade servrar här, något vanligt webbhotell har jag inte använt på många år nu och har därför ingen erfarenhet av.
/pJ