Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-08, 18:20 #80
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ett webbhotellskonto är ju faktiskt en lagringsplats eller för att förenkla en väldigt simpel lösning istället för att tvingas köpa en webbserver, script-komponenter, slippa supporta okunniga kunder, bredband etc. och för 100:- i månaden vilket är ett genomsnittpris på de företagspaket som finns på marknaden i dagsläget så ser jag liksom inte hur man kan begära att få hela paketet med dygnet runt support, jourtelefon, redundans, IT-säkerhet m.m., det är ungefär som att jämnföra bilar, skall du köra nästa års Le Mans så köper du inte en Volvo utan lägger ner några kronor extra och köper kanske en Ferrari för att kunna ha en sportslig chans. Som privatperson så kanske man nöjer sig med en Volvo för att det är själva upplevelsen som är kul, men vill du avancera eller försörja dig så måste man titta på en komplett bil med topptekniker, sponsorer etc. och då drar kostnaderna fort iväg.

Så jag tycker att kunderna i denna bransch är väldigt tykna av sig och inte är villiga att betala en skälig månadspeng, tror att det är väldigt få webbyråer som skulle överleva på att sälja hemsidor för 1000:- och förväntas köra hela spannet med Flash, MSSQL databaser, webbshopar och script-komponenter.

Så varför skall webbhotellen förväntas idka välgörenhet, nu anser jag väl att majoriteten av de etablerade webbhotellen tillhandahåller mycket bra support, bra it-miljöer, användarvänliga kontrollpaneler m.m. samt att flertalet kunder är nöjda med sina hotell som man ligger på.

Har svårt att få en vettig förståelse på allt gnäll som man kan läsa på detta forum så fort som ett hotell har driftproblem av olika anledningar när man inte är villiga att betala för sig, skulle man höja månadspriset till kanske 10000:- per månad så tycker att man med all rätt skulle förvänta sig toppservice, men för en hundring så tycker jag väl att man får köpa att det ibland kan bli strul och ha tålamod att med en viss nedtid på sin sida samt att det webbhotell som man har inte har möjlighet att fixa vissa saker på obekväma tider. Det är därför som jag skrev tidare är att framtiden är att webbhotellen tar fram olika servicepaket utöver basutbudet för de kunder som inte kan/vill riskera exempelvis nedtid på sin webbshop eller att VDn är utan mail ett par timmar.

Tycker själv att service/support är väldigt viktigt och eftersom jag dagligen arbetar med detta så brukar jag be mina kunder att de tar sig en rejäl funderare på vad de vill ha efter att ha presenterat olika kostnadsalternativ med fördelar och nackdelar. Nu har jag visserligen väldigt stora företag som kunder som ofta är beredda att spendera pengar på de lösningar som vi tar fram åt dem, men att inte informera dem om nackdelar/fördelar tycker vore ett tjänstefel av mig och jag tycker nog att detta saknas till stor del av etik inom denna bransch, en nöjd kund kommer alltid tillbaka och eftersom det finns så många aktörer så är det köparens marknad.
Så tycker att detta gnäll är ett lyxproblem.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat