|
Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2005
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
Kan inte säga att jag håller med för fem öre i ovanstående kritik, själva vitsen med webbhotellen är att man köper ett visst utrymme för att därefter kunna arbeta med sin hemsida samt mail. Webbhotellets funktion är primärt att se till att hårdvaran fungerar och egentligen så skall det inte behövas någon supportfunktion annat än vid eventuella driftavbrott, därav namnet (webb)hotell.
Dock så väljer många webbhotell att ha en support funktion för att hjälpa till samt att webbhotellen alltid brukar ha manualer för exempelvis konfigurering av e-post, databashantering, viss scripthjälp.
Sedan att jämnföra lilla Sverige med USA känns inte som någon bra jämnförelse, Norden har ju högst IT-komptens i världen så jag är övertygad om att kvalitén är högre här, dock så är de amerikanska hotellen av naturliga skäl större och med fler antal anställda och kan därför avsätta lite extra tid med att hjälpa kunder med lägre kompetens inom vissa områden.
Blir ju färre och färre seriösa aktörer på marknaden här i Sverige så jag tror att även dessa grupperingar som finns i dagsläget även kommer att dominera marknaden framöver.
Tror snarare på att man kommer att tvingas betala för sig om man vill ha lösningar för inneha serviceavtal, jourtelefon etc, för ser man hur mycket ett konto kostar per år så krävs det ingen hjärnkirurg för att se att verksamheterna inte kommer gå runt.
Det är som sagt inte gratis att driva en storskalig verksamhet och det är här som de stora aktörerna kommer att tjäna sina pengar framöver, genom att kunna erbjuda olika helhetslösningar.
|