Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-08, 08:31 #2
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Direkt trafik är ju personer som känner till din sajt. Kolla avvisningsfrekvensen på dem ska du se att den generellt är lägre än övriga, iallafall på vår sajt.
Under kategorin direkt trafik hittar du ju också resultatet av offline-marknadsföring. Vi drev under Oktober en ganska omfattande marknadsföringskampanj i Norden, där vi erbjöd kunder att ansöka om att bli testpiloter, och få gratis produkter. Eftersom vi lanserade vår nya sajt samtidigt, och började använda Analytics så är det svårt att säga hur fördelningen ändrades.

Vi ser också stora besökstoppar när vi omnämns i större forum. Hänvisningswebbplatser är den post jag tror mest på. Vi köper inga länkar, utan förlitar oss på naturliga länkar. Dock har vi haft samarbete med Jajja tidigare, och där kan det finnas länkar kvar. Dessa ger dock ingen, eller väldigt liten trafik.

Sökmotorerna är naturligtvis viktiga, och med lite optimering kan de driva mycket trafik. Absolut inget att bortse från.

Vad som är bra eller dåligt, det ser du i kassaflödet. Jag tror att det är skillnad på om man har ett eget varumärke, eller om man har en sida om ett ämne. Vi har ju ett varumärke, och jag tror att det är därför vi har mycket högre andel direkt trafik än du har.

Har du återkommande besökare? Med ett intressant innehåll kommer troligen besökarna tillbaka. Återkommande besökare är bra besökare.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat