Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-07, 23:52 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
När fick din webbsida PR5? Om det var i förra uppdateringen (ungefär ett halvår sedan), så fick du förmodligen en för hög siffra som nu har rättats till.

Att du fallit i PR kan även bero på att dina inlänkar anses ha låg kvalité. Exempel på länkar som Google nedvärderat är blogglänkar, kataloglänkar, reciprocal-länkar (länkbyten) samt köpta länkar. Det blir hela tiden viktigare och viktigare att istället ha naturliga och relaterade länkar. Dock så är Googles algoritmer inte helt perfekta. Så även skräplänkar kan ibland värderas högt, eftersom Google inte förstår att de tillhör någon av de ovanstående exemplen.

En annan naturlig förklaring kan vara att en webbsida med hög PR tidigare länkade till dig, men att denna sida nu har tagit bort länken. Det kan räcka med att du förlorar en PR6 länk för att falla från PR5 till PR3.

Personligen så är jag ganska övertygad om att du kan "läcka" PR om du har för många utlänkar på en sida. Men jag är osäker på vad den övriga seo-intelligentian anser om det, så det är bara min egen åsikt och ingenting som jag skulle ingå en vadslagning på.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat