Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
(...) så lär jag nog regga en domän för i stort sett varje produkt vi har.
|
Jag känner fler än en som har fått sina e-butiker bannade från Googles index på det sättet. Men det kan naturligtvis ta flera år innan Google upptäcker att du spammar serpsen. Att arbeta med satellitsidor är mycket effektivt, men du måste ge varje sida ett unikt innehåll och mer information än bara lite optimerad text och en länk/banner till din shop. Ett gott råd är alltså att ta det lite försiktigt när du spammar och inte gå till överdrift. Skillnaden mellan det som Google belönar och straffar kan vara hårfin.
Väg även nyttan mot kostnaden när du jobbar med satellitsidor. Kostnaden ligger inte i registreringsavgiften för en domän, utan den arbetstid som du blir tvungen att lägga ner på ditt nätverk av sidor.
Domännamnet är en viktig faktor för hur man placerar sig på en viss sökfras i serpsen, men det är inte avgörande.
|
Jag är väl medveten om det du säger.
Skulle ju inte direkt lägga upp alla på en gång och under samma IP range och bla bla....
Tog nog i lite i överkant när jag sa alla produkter, men en 5-6 st skulle det nog kunna bli.
Unik text och material skulle inte bli några problem, eftersom vi har en ruggigt bra spökskrivare.
För säkerhets skull är det inte mot huvudbutiken jag tänkte rikta dessa sidor, om jag gör det överhuvdtaget. Ska ju se om det funkar med en till att börja med.