Citat:
Originally posted by Jome@Jul 30 2003, 03:06 PM
Dustin är som bekant rena rånet, itbutikken.dk har jag bra erfarenhet av men allra bäst är förstås att köpa från grossister ála SMG. Folk i det här forumet borde ju inte ha svårt att hitta folk som är ÅF där.
|
Dustin är inte rena rånet för företag.
Du har alltid varorna snabbt levererat, priserna är i många fall billigare när du köper nätverksutrustning och dylikt i jämförelse med "privatbutikerna" komplett.se, datorbutiken, itbuttiken osv.
Visst är de dyrare på en hel del varor, men när du väl står där utan serverhårdvara och förlorar pengar för var minut som går vill du inte vänta på att komplett.se skall återkomma med ett RMA innan du ens får skicka upp varan.
Att slippa stå utan hårdvara i ett dygn är för mig värt några extra hundralappar eller tusenlappar.
Ska man handla privat jagar man kanske lågpris hos datorbutiken.com, komplett.se, itbutikken osv, men man har helt andra kriterier när man hanterar inköp till företag. Skulle jag rekommendera ett företag och slå ihop pris, service, leverans osv så hade det ändå blivit Dustin trots deras i vissa fall högre priser.
Mvh, Tobias