Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-04, 22:27 #5
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Det finns väldigt få genvägar till perfekt kaffe och snabbkaffe är en nödlösning som endast nyttjas i Thailand då jag är på semester. Jag har för ett par år sedan upptäckt skillnaden mellan vanligt bryggkaffe/snabbkaffe och att göra kaffe på hela bönor.

Den lilla genväg jag tar är att i stället för att mala bönorna manuellt så köpte jag en helautomatisk maskin och det är en av de absolut bästa investeringar jag gjort. 2-3 dagar efter att jag fick min maskin hemma så var jag tvungen att även beställa en maskin till lagret.

Min kära hustru har efter detta också kunnat börja dricka kaffe igen efter flera års frånvaro p.g.a. känslig mage. Kaffe på nymalda bönor innehåller ingen garvsyra och är mycket skonsamt mot magen. Själv dricker jag 12-15 koppar om dagen och har aldrig haft problem.

Jag köper en böna som heter Mokaflor 80/20 (80% Arabica och 20% Robusta),jag kom fram till att den var den optimala bönan för mig efter att ha provat igenom ca 10 olika sorter. Alla som fått den äran att smaka mitt kaffe kan bara instämma i vad jag skriver

Jag har köpt kaffemaskinerna och beställer alltid mitt kaffe på Kaffegrossisten.

Kaffemaskin som rekommenderas är denna.
Mitt favvo-kaffe är detta.

En annan stor fördel med kaffemaskin är att man alltid snabbt kan njuta en perfekt kaffe på morgonen när kroppen bara vill tillbaka till sängen och det sista man vill är att slabba med vatten/filter/kaffe...

Dax att njuta en god kopp...

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat