Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Citat:
Ursprungligen postat av JPAH
Med andra ord tycker jag faktiskt inte man kan lägga någon större skuld hos ägarna för siterna. Givetvis kunde man kanske göra lite snällare bedömningar och direkt administrera inlägg med personlig information om personerna på bilderna (sann som falsk), men det är faktiskt personen som finns på bilden som från första början har valt att ta dessa bilder, om det nu inte handlar om något väldigt ovanligt fall där de blivit tvingade till det.
|
Skämtar du? Majoriteten av bilderna är publicerade utan minsta tillstånd från någon av deltagarna, eller som oftast av killen i ett tidigare förhållande. Att hänga ut sin f.d. flickvän/pojkvän när man sätter på henne/honom, inklusive information om var han eller hon bor och heter, det tycker du är den som finns på bildens ansvar?
Inte sällan är bilderna också framrotade ur någons dator av någon som aldrig varit delaktig i bildframställningen eller spridd av någon som fått bilderna på annat otillbörligt sätt.
Sajtägarna i dessa fall har ett utomordentligt ansvar för att tillse att bilderna verkligen får publiceras. Att som somliga riktiga PUCKON kräva att man sänder in sin bild en skylt som man håller "Sexforum ta bort" för att man skall ta bort bilden får mig bara att må illa. Får man en påstötning om en bild så skall man OMEDELBART ta bort den, i annat fall skall man lika omedelbart bli skyldig till grovt förtal.
Var och en som här lastar dem som finns på bilderna för att de publiceras borde tänka än en gång. Den dagen er dotter eller annan ni känner florerar på nätet med alla personuppgifter så tror jag skrattet fastnar lite halsen.
Hängd dem dem högt om de inte tar ansvar för vad de ställer till med. Så enkelt är det.
|
Håller med Xamda <_<
|