Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-31, 20:50 #45
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Oct 31 2007, 20:05
Helvetet fortsätter. Idag fick jag inkassokrav för det konto jag tidigare i år sagt upp hos JX. Och som jag efter att ändå ha fått fakturor för perioder efter min uppsägning bestridit både hos JX direkt och hos Webcredit som sköter deras fakturering.
Ingen av dem har bekräftat att jag bestridit fakturan. Likadant med Infracom. När ska skiten ta slut?
Någon som har förslag på hur jag tar detta vidare?
//Andreas
Jag befinner mig också i ett himla strul. Har fått ett tidigare inkassokrav. Efter tre samtal med med Betalningscentralen skall nu åtminstone en av fakturorna vara bortplockade. Förhoppningsvis fler.

Betalade dock det första inkassokravet trots att det var felaktigt. Var mest för att det var så begränsat med tid och att jag var rädd för att det inte skulle ordna upp sig. Det är inte så lätt när man möter den här situationen för första gången. Hur som helst har de pengarna inte returnerats trots uppmaning per telefon.

Egentligen borde jag väl bestrida fakturorna.
NOTERA att jag inte ens har mottagit originalfakturorna!
Kan det verkligen vara juridiskt riktigt att skicka ut inkassokrav med pålagd påminnelse- och inkassoavgift när jag inte har fått originalfakturorna?

Enligt den här kontaktpersonen på BC som jag talade med har jag tydligen fått fakturor från JX under hela året. Perioder som jag redan har betalt. Jag har nämligen betalt ett år i förskott (Finns/fanns det ens något annat betalningsalternativ?).

Problemet verkar vara att JX har en felaktig adress, så alla fakturorna har returnerats. Men när BC tar över med inkassokravsdelen skickar de plötsligt till min folkbokförda adress.

Så efter mycket strul och, äntligen ett hopp om att det skulle vara över, damp det ner ett Nytt inkassokrav idag från Webcredit (som såvitt jag har förstått det är samma bolag som Betalningscentralen).

Har tre gånger idag men ingen som svarar. Inte kul med sådant här strul och hot om kronofogden.

Edit: Sådär. Skickade iväg ett mail via deras webbsida. Det kan ju aldrig skada som sagt.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat