Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-31, 00:41 #33
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av weetabix
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNature
Jag funderar på att använda Virtuemart, men om det är nåt som är dåligt med den så får ni gärna tipsa om det... Wojt?
det är ok, nuvarande version saknar några saker för att vara riktigt bra.

- fler bildstorlekar (tumnagel, stor, sketastor... idag är det bara tumnaglar och stor).
- ett bättre templatesystem. nu är det ganska mycket pillande i koden på sidor och det är dåligt när man skall uppgradera virtuemart.
- många element är det hårdkodat css på, vilket gör det omöjligt att flytta variant-valrutan utan att gröta i deras kod.
- ett snyggare gränssnitt för kassan/beställningssedeln/kundsidorna som grund så man inte behöver arbeta med att snygga upp det om man inte absolut måste.
- halvklumpigt interface för att mata in produkter, missar man något och sparar så får man gå över all information igen då vissa fält töms.
- man kan inte välja en egen ordning på produkterna.
- klumpigt sätt att hantera extrafält i kundinformationen.
- det går inte att lägga en order utan att registrera sig i systemet (vilket iofs är rätt strömlinjeformat).

jag råder dig att testa ordentligt innan du väljer virtuemart som plattform. installera joomla och vm lokalt i din dator och mecka lite med shopinställningar och de templates som finns där.

trots att det saknar lite grejjer så gillar jag virtuemart, ser fram emot kommande versioner.
Ok, jag ska testa Virtuemart och Joomla.
Jag tog hem xampp så jag kan göra det direkt på datorn.
Lite onödigt av mig att köra igång FTP servern bara... hehe... FTPa filer till min egen dator på samma hårddisk... :blink: tänkte inte på det... :lol:
NordicNature är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat