Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-30, 21:12 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Själv ser jag inga direkta moraliska hinder för din tjänst. Du tillhandahåller en tjänst och sen är det upp till varje individ att bruka den med ansvar. Syftet med tjänsten är att ha roligt, inte att sabotera. Man kan göra en liknelse vid bilar som är till för transporter, men som även kan användas för att köra ihjäl folk. Biltillverkaren brukar inte hållas ansvariga för varje förares handlingar.

Dock tror jag inte att allmänheten har samma syn som jag på din tjänst. Du ber om trubbel. Finns det inget prejudikat som visar om det är lagligt eller olagligt så kommer man förmodligen att skapa ett av dig. Det är lagom roligt att traggla sig igenom två år av rättsprocesser, undertiden som man jagas av blodtörstiga journalister.

Lite kritik till sidan:

Din banner och logo upptill är trasig i firefox. Jag fick gå in med IE för att se hur den skulle se ut.

Ta bort adwords. Det känns aldrig seriöst med reklam på en webbsida som erbjuder en kommersiell tjänst.

Jag gillar inte riktigt typsnittet du har valt till texten. De tunna bokstäverna kommer att göra texten svårläst på billiga tft-skärmar.

I övrigt så är sidan enkelt och bra. Fokusera på att det ska vara lätt att skicka ett sms. Ju mindre kunden behöver läsa för att fatta hur det fungerar, desto bättre.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat