Citat:
Originally posted by NordicNature@Oct 30 2007, 16:13
Jag funderar på att använda Virtuemart, men om det är nåt som är dåligt med den så får ni gärna tipsa om det... Wojt?
|
det är ok, nuvarande version saknar några saker för att vara riktigt bra.
- fler bildstorlekar (tumnagel, stor, sketastor... idag är det bara tumnaglar och stor).
- ett bättre templatesystem. nu är det ganska mycket pillande i koden på sidor och det är dåligt när man skall uppgradera virtuemart.
- många element är det hårdkodat css på, vilket gör det omöjligt att flytta variant-valrutan utan att gröta i deras kod.
- ett snyggare gränssnitt för kassan/beställningssedeln/kundsidorna som grund så man inte behöver arbeta med att snygga upp det om man inte absolut måste.
- halvklumpigt interface för att mata in produkter, missar man något och sparar så får man gå över all information igen då vissa fält töms.
- man kan inte välja en egen ordning på produkterna.
- klumpigt sätt att hantera extrafält i kundinformationen.
- det går inte att lägga en order utan att registrera sig i systemet (vilket iofs är rätt strömlinjeformat).
jag råder dig att testa ordentligt innan du väljer virtuemart som plattform. installera joomla och vm lokalt i din dator och mecka lite med shopinställningar och de templates som finns där.
trots att det saknar lite grejjer så gillar jag virtuemart, ser fram emot kommande versioner.