Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-30, 14:30 #12
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar

Reg.datum: Aug 2003
Mickee känner väl igen mig på din beskrivning och tur att du håller på att hitta en väg ut!

Själv har jag jobbat omänskligt mycket de senaste 5 åren utan att egentligen hinna "landa" ordentligt mellan kunder, projekt och företag.
Antalet veckor semester de senaste 5 åren kan tyvärr fortfarande räknas på 2 händer.

Cola, kaffe, energydricker mm. har hjälpt till att hålla ögona öppna, ätit sena middagar vilket gör att energin kommer när man egentligen ska krypa ner i sängen men istället har man varit uppe till 2...3...ibland 5 på morronen och lyckats intala sig att man faktiskt jobbat.

Ja det kan vara skönt att sitta uppe sent eftersom man oftast kan "jobba" ostört
men jag vågar påstå att ingen är speciellt produktiv vid 3 tiden på natten.

Det var först efter att jag i våras klev av VD-posten på Knowledge som jag fattade
hur trött jag egentligen hade varit så jag mer eller mindre sov i 1,5 månad
och var kanske uppe en handfull timmar om dygnet om ens det.

Har full förståelse för alla som har "The webmaster lifestyle" och kodar på diverse
roliga projekt till långt in på nätterna osv.

Men det bästa rådet är nog att lyssna på kroppens signaler och ta pauser från jobbet samt
ta sig en funderare titt som tätt över hur man jobbar och om man mår bra av det.
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat