|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Mar 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Mar 2004
|
Jag har upplevt (och upplever det delvis fortfarande ibland) samma problem. Bara för någon vecka sedan hade jag ruskiga problem med att somna på natten och fick istället i princip vila lite på dagen. Det värsta när man hamnar i en sådan svacka är ju att det sätter sig psykiskt (du är rädd att du inte kommer att somna, och när du är rädd så kan du inte sova, och när du inte kan sova så blir du mer rädd/stressad osv.).
Några tips kan ju vara att du försöker ta reda på vad det är som gör att du inte kan somna. Själv måste jag verkligen ha helt mörkt i rummet (inte en liten lysdiod får lysa) och det ska vara knäpptyst (har faktiskt bytt klocka för att den andra tickade för högt). Sedan gäller det att man går upp samma tid varje dag (förutom på helgerna i princip) och försöker gå och lägga sig samma tid.
Andra saker är ju att försöka bli så avslappnad som möjligt. Läs en bok, ta en promenad , varva ner. Sedan är det helt enkelt bara att inse att tids nog så får du den sömn du behöver. Rensa skallen helt enkelt innan du går och lägger dig.
|