Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-29, 14:54 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Stort grattis Mickee! Men det är lätt att falla tillbaks i gamla dåliga vanor. Man brukar säga om rökning att det svåra är inte att sluta. Det svåra är att inte börja igen. Det samma gäller alla dåliga vanor som man försöker göra sig av med. Så egentligen kan man aldrig säga att man lyckats helt, utan det är en ständig kamp för att upprätthålla ett någorlunda sunt leverne.

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Framför allt så slarvar jag med sömn. Jag fick mig en tankeställer för någon månad sedan då jag satt i bilen och kände mig så grumlig i skallen att jag egentligen inte borde ha kört bil. Ändå har jag inte lyckats få någon struktur på dagarna. Jag var uppe klockan 05.00 idag (normalt jobbar jag fram till 04.00) och nu känner jag mig ordentligt jetlaggad. Problemet är att jag brukar piggna till runt 24.00 då jag egentligen borde gå och lägga mig.

En sak som jag har märkt är hur stor skillnad maten gör för välbefinnandet. Jag har haft tur och utrustats med en kropp som processar allt skräp jag stoppar i den som sallad och grönsaker. Trots en hård livsstil så har jag inte varit sjuk så länge jag kan minnas (inte ens förkyld). Dock har jag märkt de gångerna jag börjar äta nyttigt att jag blir piggare och på bättre humör. Så att äta rätt är inte bara en fråga om att hålla vikten, utan är även direkt kopplat till en persons psykiska välbefinnande. Detsamma gäller naturligtvis för träning och fysisk aktivitet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat