Visa ett inlägg
Oläst 2007-10-27, 13:24 #40
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag är inte glad över att uppgifter lämnas ut på det här sättet. De flesta webbsidor har inga annonser, säljer inget och är därför omöjligen av intresse för SKV. Det som däremot blir påföljden är det faktum att helt plötsligt sitter SKV på ett material där det står vem som driver en viss webbsida. Möjligheten att vara anonym är totalt förintad och impopulära sidor (det kan vara politik, sex eller samhällskritik osv.) blir vidöppna. Frågan är om inte den personliga integriteten samt yttrandefriheten kommer i kläm utan att någon ens märker det.
Jag skulle faktiskt vara mycket intresserad av att veta vem/vilka som ligger bakom ett antal webbsidor hos bl.a. Levonline och Loopia. Hittills har de kunnat vara okända för mig men nu har jag, och alla andra, en god möjlighet att kunna ta del av sådana uppgifter. Jag hade faktiskt helst sett att det inte varit möjligt trots att jag har ett intresse.

Jag har en del privata saker hos Loopia men de kommer att flyttas utomlands omgående. Inte för att SKV har ett dugg intresse av sidorna (ingen reklam eller försäljning etc.) men det är en principsak. Man lämnar inte ut upplysningar annat än i specifika ärenden, odiskutabelt.

EDIT: lade till en bokstav
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat